Hei vaan nimittäin. Aluksi ote kirjasta ”Marko Filenius: Digitaalinen
asiakaskokemus”:
”Kaikki alkoi
Intersportin talvikuvastosta. Nelivärisestä, kiiltävälle paperille painetusta
esitteestä löysin laskettelusuksipaketin, joka vastasi kaikin puolin
tarpeitani: Edullinen kokonaispaketti satunnaiselle laskettelijalle. Nyt
seisoin Stadiumin liikkeessä ja katseeni kiersi läpi suksirivistöä. Aamulla
olin muistanut asian uudelleen ja etsinyt tarjousta Intersportin
verkkosivuilta. En sitä sieltä löytänyt, en huolellisellakaan etsimisellä.
Halusin muodostaa kokonaiskuvan tarjonnasta ennen varsinaista ostosta, siksi
lounaan jälkeen piipahdin kilpailevaan liikkeeseen suksia katselemaan.
Toimistolla googlasin
lisää vaihtoehtoja. Löysin sukset epäilyttävän halvalla. Hetken päästä
ymmärsin, että siteet eivät kuuluneet pakettiin. Siteitäkin löytyi useita
vaihtoehtoja, mutta missään ei kerrottu, saako ne myös asennettuna.
Sitten törmäsin
XXL-ketjun verkkopalveluun, jossa kerrottiin 25%:n alennuksesta seuraavan
kahden päivän aikana. Se oli jo jotakin, kun kerran olin päättänyt välineet hankkia.
Sopiva paketti löytyikin ja alennettu hinta oli jo erittäin houkutteleva. Entäs
monot, tuli yhtäkkiä mieleeni. Nekin saisi nyt samalla alennuksella.
Sopivan hintaiset
monotkin löytyivät helposti, mutta oikean koon valinta osoittautui hankalaksi.
Tarjolla oli vain laskettelumonojen kokoja: paljonko 42-koko on tuossa
asteikossa? Siis uudestaan Stadiumiin sovittelemaan monoja. Oikea koko löytyi,
kiitos ystävällisen ja asiantuntevan myyjän. Sitten taas toimistolle ja
tilausta tekemään verkkokaupasta. Viisi minuuttia myöhemmin tilausvahvistus on
sähköpostissani.”
Ajatuksia herättävä teksti! Tällaista on ostosten teko
2010-luvulla, todellisen ja digin yhteensovittamista. Kehitettävää riittää. Entä
miltäpä näyttää opiskelijan tai opettajan arki 2010-luvulla? Onko sieltä
löydettävissä vastaavanlaista kehitettävää? Digitaalisten palvelujen
kehittäminen on erityisesti loppukäyttäjän asemaan asettumista.
Mitä Sinun arjessasi kaipaisi muutosta, jonka voisi
toteuttaa digivälineillä?
yst.terv. ja vast. pian nimim.,
Marko
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti