keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Todellisen ja digin yhteensovittamista

Hei vaan nimittäin. Aluksi ote kirjasta ”Marko Filenius: Digitaalinen asiakaskokemus”:

”Kaikki alkoi Intersportin talvikuvastosta. Nelivärisestä, kiiltävälle paperille painetusta esitteestä löysin laskettelusuksipaketin, joka vastasi kaikin puolin tarpeitani: Edullinen kokonaispaketti satunnaiselle laskettelijalle. Nyt seisoin Stadiumin liikkeessä ja katseeni kiersi läpi suksirivistöä. Aamulla olin muistanut asian uudelleen ja etsinyt tarjousta Intersportin verkkosivuilta. En sitä sieltä löytänyt, en huolellisellakaan etsimisellä. Halusin muodostaa kokonaiskuvan tarjonnasta ennen varsinaista ostosta, siksi lounaan jälkeen piipahdin kilpailevaan liikkeeseen suksia katselemaan.
Toimistolla googlasin lisää vaihtoehtoja. Löysin sukset epäilyttävän halvalla. Hetken päästä ymmärsin, että siteet eivät kuuluneet pakettiin. Siteitäkin löytyi useita vaihtoehtoja, mutta missään ei kerrottu, saako ne myös asennettuna.

Sitten törmäsin XXL-ketjun verkkopalveluun, jossa kerrottiin 25%:n alennuksesta seuraavan kahden päivän aikana. Se oli jo jotakin, kun kerran olin päättänyt välineet hankkia. Sopiva paketti löytyikin ja alennettu hinta oli jo erittäin houkutteleva. Entäs monot, tuli yhtäkkiä mieleeni. Nekin saisi nyt samalla alennuksella.

Sopivan hintaiset monotkin löytyivät helposti, mutta oikean koon valinta osoittautui hankalaksi. Tarjolla oli vain laskettelumonojen kokoja: paljonko 42-koko on tuossa asteikossa? Siis uudestaan Stadiumiin sovittelemaan monoja. Oikea koko löytyi, kiitos ystävällisen ja asiantuntevan myyjän. Sitten taas toimistolle ja tilausta tekemään verkkokaupasta. Viisi minuuttia myöhemmin tilausvahvistus on sähköpostissani.”

Ajatuksia herättävä teksti! Tällaista on ostosten teko 2010-luvulla, todellisen ja digin yhteensovittamista. Kehitettävää riittää. Entä miltäpä näyttää opiskelijan tai opettajan arki 2010-luvulla? Onko sieltä löydettävissä vastaavanlaista kehitettävää? Digitaalisten palvelujen kehittäminen on erityisesti loppukäyttäjän asemaan asettumista.

Mitä Sinun arjessasi kaipaisi muutosta, jonka voisi toteuttaa digivälineillä?

yst.terv. ja vast. pian nimim.,

Marko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti