tiistai 13. joulukuuta 2016

ServiceDesk otettiin käyttöön

SAMKin strategiassa lukee: ”Digitalisoidaan kaikki tarkoituksenmukaiset palvelut”. Tämän toimenpiteen toteuttamiseksi olemme ottaneet käyttöön uuden palveluportaalin, johon tullaan liittämään paljon erilaisia digitaalisia palveluita. Portaalin nimi on ServiceDesk, ja sen taustalla on Efecten palvelunhallintajärjestelmä.

ServiceDesk löytyy SAMK www-pääsivulta kohdasta ”Oman väen oikotiet” ja palvelu on sekä henkilöstön, että opiskelijoiden käytössä. Käyttökielenä on johtoryhmän uuden linjauksen hengessä englanti.

Ensimmäisenä palveluna olemme ottaneet käyttöön ”Report IT problem”, jossa voit ilmoittaa erilaisista tietoteknisistä ongelmista. Nykyinen SAMKin HelpDeskin palvelu kulkee rinnalla jonkin aikaa; toivomme kuitenkin ICT-palveluissa, että alkaisit käyttää uutta palvelua saman tien. Vanha palvelu poistetaan käytöstä vuodenvaihteen tienoilla – kaikki kertyneet tiketit luonnollisesti käsitellään. Kiireellisissä tapauksissa voit edelleen soittaa Helppariin jos asia on sellainen, että palveluportaali ei ”ehdi hätiin”.

Toimintaa kehitetään jatkuvasti ja yksityiskohtiin menemättä, eräänlaisena suuntaa-antavana visiona on tämä kuva:


Eli monenlaisia palveluita on tulossa ensi vuoden puolella.

Digiterveisin,

Jari 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti